...A sto se tice sponzora - mi za svih ovih 60+ godina nikada i nismo imali ozbiljnog generalnog sponzora - tako da ne znam zasto mislite da bi Coca-cola ili Bridgestone ili Samsung ili neka slicna firma bile zainteresovane da bacaju pare na reklamu koja im realno malo toga donosi...
Ovo (sam kraj tvog posta) mi je žestoko zasmetalo. Pričati o sponzorima i pominjati period od "60+ godina" je malo neozbiljno. Sponzori, kao važni činioci u srpskom fudbalu, su ovde stigli 80-ih godina. Znači plafon "30 godina" je period kojeg možemo pominjati u ovom kontekstu.
Sem toga, mi kao klub jesmo imali par velikih sponzora od tad pa do danas. Nije da ih nismo imali. OK, kod nekih su bila velika samo imena ali ne i lova koju su davali, ali...i to je bolje nego da ni takve nemamo. Kad imaš velika imena, ona ti (ako ništa drugo) ipak stvaraju bolju startnu poziciju kad juriš nove sponzore. Bez obzira što to nisu bili generalni sponzori.
Pa nama se "Mercedes" šepurio sa našeg semafora još od tih 80-ih godina...Ko se beše ono šepurio tamo ispod zapadne lože takođe dugi niz godina? Sad mi ne pada napamet ime, ali znam da je takođe bilo neko "jako" ime...Rolls Royce beše (možda sam pogrešno napisao ime, nije bitno)? Čisto sumnjam da su ova 2 velika "auto-imena" tu stajala tek onako...
Sem toga, MVP je s pravom pomenuo Superfund i oni su stvarno bili ozbiljan GENERALNI sponzor, mada je trebalo da postanu još 10 puta ozbiljniji da nisu sjebani od strane naše države...
Imali smo 90-ih godina i dosta "domaćih imena" koja su nam bili sponzori. Znamo svi kakav je bio taj period, kakve su bile sve te firme (sa zaštitom države), ali...jebiga, u takvoj situaciji u kakvoj smo svi bili - to je bilo uspešno od strane kluba.
A čak i da je sve ovo što sam gore napisao neistina (a nije, istina je!), opet se postavlja pitanje: Pa treba li da se rukovodimo time "mi nikada nismo imali..." i da svih narednih godina ni ne pokušavamo da dovedemo nekog ozbiljnog sponzora. Ono, u fazonu "nikada nismo imali do sad, pa zato nećemo ni od sad"? :confused
Ne radimo kao klub dovoljno da privučemo sponzore. Ne koristimo sve naše mogućnosti i resurse. Ne koristimo kako treba naše ime i sve ono što to ime danas znači, ne samo u Srbiji. Tim nam ima rezultate, ali nam klub nije takav da te rezultate ume da prati i isprati. U tome je poenta.