mrzim_sve
Legenda
Sem toga, mi kao klub jesmo imali par velikih sponzora od tad pa do danas. Nije da ih nismo imali. OK, kod nekih su bila velika samo imena ali ne i lova koju su davali, ali...i to je bolje nego da ni takve nemamo. Kad imaš velika imena, ona ti (ako ništa drugo) ipak stvaraju bolju startnu poziciju kad juriš nove sponzore. Bez obzira što to nisu bili generalni sponzori.
Pa nama se "Mercedes" šepurio sa našeg semafora još od tih 80-ih godina...Ko se beše ono šepurio tamo ispod zapadne lože takođe dugi niz godina? Sad mi ne pada napamet ime, ali znam da je takođe bilo neko "jako" ime...Rolls Royce beše (možda sam pogrešno napisao ime, nije bitno)? Čisto sumnjam da su ova 2 velika "auto-imena" tu stajala tek onako...
U principu, ja sam govorio generalizujuci stvari.
Veliki sponzor = renomirana firma/brend, visegodisnji ugovor, partnerstvo koje nije samo bazirano na "nalepljenoj" reklami, iznos sponzorstva u skladu sa pozicijom na trzistu (mi lideri u sportu, oni lideri u ???), itd.
Superfund je izgledao kao prekretnica, SAAB, Peugeot, VW, Reno - > sve veliki brendovi - ali nosioci ugovora nisu bile pomenute kompanije nego nasi lokalni preduzetnici.
Meni je najzanimljivija situacija sa Austrotherm-om. Ako me secanje dobro sluzi tog leta nismo mogli da nahvatamo sponzora ni za lek i onda se odjednom sredinom leta promovise AT sa sve stampanom reklamom na dresovima - da bi naprasno pred pocetak sezone u Evropi ili uopste zvanicnog nastupa - VW (tj. Porsche BG-Ada) predstavio kao novi (!?) gen. sponzor.
Ispravite me ako sam pogresio u scenariju, ali posle takvog razvoja - ja sam intimno zakljucio nekoliko stvari:
- Ili ti iz AT nisu normalni ili previse vole Partizan kad su dozvolili da budu uvuceni u takav deal.
- Svaki ozbiljniji sponzor ako bude pogledao nas corporate background posle tog "incidenta" - treba da pobegne glavom bez obzira.
Ne radimo kao klub dovoljno da privučemo sponzore. Ne koristimo sve naše mogućnosti i resurse. Ne koristimo kako treba naše ime i sve ono što to ime danas znači, ne samo u Srbiji. Tim nam ima rezultate, ali nam klub nije takav da te rezultate ume da prati i isprati. U tome je poenta.
Ovo je potpuno tacno. Nama nedostaje strategija. Ili makar mi - obicni smrtnici - nismo upoznati sa njom.
Ili treba odbijati sve ponude (ako nisu u skladu sa onim sto mi ocekujemo da bi neko trebao da plati da se veze za brand kakav je Partizan), ili ako je vec nemoguce naci takav aranzman - treba krenuti od Fidelinke, Nelta, do Generalia, GRAWE-a i Agro banke i od svih uzeti po 100 000 (proizvoljna suma) sto ne deluje uopste kao nemoguca misija.